Functieomschrijving
Ter versterking van ons vaste team van specialisten zijn wij per direct op zoek naar consulenten Inkomen.
Als consulent Inkomen bij een gemeente behandel je aanvragen van burgers op het gebied van de Participatiewet zoals aanvragen levensonderhoud, minimaregelingen, bijzondere bijstand en aanverwante regelingen. Je bent in staat om je in te leven in de klant en vanuit de rechtmatigheid de juiste beslissingen te nemen.
Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit:
– Voeren van intakegesprekken en het afleggen van huisbezoeken
– Zelfstandig beheren van een caseload
– Rapporteren, beschikken en verwerken gegevens in cliëntvolgsysteem
– Heronderzoeken, mutaties, beëindigingen en terugvorderingen
Je voldoet aan de volgende eisen:
– Afgeronde vakgerichte HBO of WO opleiding (MWD, SJD, Sociaal Recht)
– Minimaal 1 jaar werkervaring als consulent Inkomen binnen de gemeentelijke overheid
– Ruime kennis van de Participatiewet en aanverwante regelingen
Werken bij HK Detachering
Als medewerker van HK Detachering maak je deel uit van specialistisch team van professionals op het gebied van het Sociaal Domein. Vanuit een dienstverband gericht op de lange termijn zet je jouw kennis en ervaring in bij meerdere opdrachtgevers. De lijnen met ons zijn kort: je hebt altijd direct te maken Sije, Taede, Hilda of Saapke. Als werkgever investeren wij graag in trainingen en opleidingen die aansluiten op jouw individuele carrièrepad.